FESTIVAL KRÁKOR 2025
Ostopovice u Brna, opět v troskách Hitlerovy dálnice (někteří raději slyší protektorátní), ČR
Slepé střevo × Josef Klíč × OTK × Nikola Mucha × Hydrant × Havárna × Kolo kolo mlýnský × Stará dobrá ruční práce × Zborcené harfy tón × Mira Kubín × George Silverman and The Mask × STBend × Grupo latinsky × Šmox × Nic moc kvintet × Šmucikopf × Die retardovaný Koksoplyn
Vstupné na oba dny 500 Kč na fleku, 400 KČ předprodej.
S pomocí Boží a podporou přátel.
KŘEPICKÝ BIGBÍT
Křepice, u Blanky a Dráčka ve stodole
Čočka • Mira Kubín • Radim Babák • Světlo na konci pudinku
Vstupné se neplatí.
S pomocí Boží a podporou přátel.
Všechny cesty navádí k opaku – Luboš Vlach
(Milanu Haußmannovi)
Všechny cesty vedou do Říma
všechny končí
v katakombách svatého Šebestiána
v sakrálním bludišti
křesťanském pohřebišti...
povalují se tu
kostěné píšťaly, články končetin, nohy, ruce,
pánevní dno
rozptýleno
v podzemí
ostatky marnosti
v mihotavém plameni věčného světla
(Giuseppe Gioachino Belli)
Všechny cesty vedou do Kunštátu, do Zboňku a do Rozseče.
Toho skřípání kol na cestách křižujících se v mém srdci.
(František Halas)
slovo [po]vstává
aby se stalo tělem cestovní horečky
aby přebývalo mezi
následek vykázán za humna vyznání
do diskrétní zóny matematické dělitelnosti
ad infinit opakem opakování
zvěčněle zvoucí …
všechna tabu [je]dna štrapáce
cosi v dál jde
všechny cesty vedou z Říma ven
fan tutte
edukací reprodukce v klíně … [pří]rody
hra si hraje na babu
chytrá je jak horákyně
Ostře rozpuklé rozhraní – jajn feat. Milan Haußmann
červená skvrna na cestě …
do modrobílého terčíku po třech modrobílých pruzích
nebo po červené rozmazané
červená na skalách
skvrnitě červené barvy mají stejnou barvu jako červeň krucifixů
červená na krucifixech je barva značek na skalách
červená je jako bílé krvinky Kristovy
hranice o sobě
hranice něčeho s úplně jiným
mezi zrozením a agonií
ucho je uchem je ucho …
mezi dogmatem a dogmatizmem
mlýmské kameny melou pomalu
mezi představou a zapomněním
mezi zjevem a zjevením
zdánlivost před probuzením
nevím
PPP
(Volně podle Piera Paola Pasoliniho)
na budoucnost
na zdraví
jste plemenem fašismu
na cestě
k světům nového pravěku
zůstávám sám
na břehu moře
kde život se znova zrodí
na starověkém pobřeží
procházím
na pomezí
mezi sutinami
Ravenna, Ostia, Bombay …
vše je totéž
Bohové se rozpíjejí
jako falešná dichotomie
jako my a oni
jako třídní boj
vše se rozpouští
partizán se rozptyluje
v květnu
v srceryvném světle moře
Relaps – Bořek Mezník
× × ×
dávám náboje
divnejm lidem
ano
zvolil jsem
takovou taktiku
každej
si do mě
může střelit
pomluvy jsou krutý
a nedá se nad nima
vyhrát
tak je nechám bejt
jinak budou
paralyzovat
nic neskrejvám
kromě svejch
tajemství
Malý alkoholický slovníček – Homér
Samoslova – David Helán
CO JE MOC, TO JE MOD ...
(Tápavé tázání Milana Haußmanna a Luboše Vlacha)
Gertrude Stein:What's the question?
Brion Gysin: That's the answer – answer for disco dancer.
Luboš Vlach: Ba. Otazníky tančí před očima, i za nima, vnímání… zima začíná.
Milan Haußmann: Analyzoval jsem hranici – proklouzlo tam pozorovaní, že vítězem je poslední…
Zatoulaný dokument – Ezra Pound
Slovní vyjádření principů, o kterých mluvím v následujícím separátu, mělo zpočátku ryze praktický účel. Byly určeny jako ospravedlnění odmítnutí textů zaslaných redakci časopisu. Ukazovaly jak se vyvarovat častým chybám v poesii – jak jsme ji vnímali v letech 1905-12. Především bylo třeba dodržovat prostřední ze tří přikázání imaginismu. Principy kladly značné nároky na logiku uvažování a předběžné znalosti, a tak následovaly různé podrobnější formulace vysvětlující případné nejasnosti.
Nelze očekávat, že by v určité době dostatečně široká skupina si dokázala udržet trvale podmanivý, jasný jazyk, krerý předpokládaly; stejně jako nelze očekávat, že se objeví mnohohlavé stádo skvělých malířů nebo mohutné hejno hudebních skladatelů schopných nových melodických postupů.
Ohlédnutí
Na jaře nebo začátkem léta 1912 jsme se shodli – H. D., Richard Aldington a já – na následujících třech zásadách:
- Věrnost výpovědi – ať je subjektivní či objektivní.
- Každé slovo musí být k věci.
- Rytmus přenechat volné posloupnosti hudebního pohybu – nestát vedle metronomu.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- následující ›
- poslední »
