FESTIVAL KRÁKOR 2025

Datum akce: 
pátek, Červen 13, 2025 - 15:00 - neděle, Červen 15, 2025 - 12:00

Ostopovice u Brna, opět v troskách Hitlerovy dálnice (někteří raději slyší protektorátní), ČR

Slepé střevo × Josef Klíč × OTK × Nikola Mucha × Hydrant × Havárna × Kolo kolo mlýnský × Stará dobrá ruční práce × Zborcené harfy tón × Mira Kubín × George Silverman and The Mask × STBend × Grupo latinsky × Šmox × Nic moc kvintet × Šmucikopf × Die retardovaný Koksoplyn

Vstupné na oba dny 500 Kč na fleku, 400 KČ předprodej.

S pomocí Boží a podporou přátel.

KŘEPICKÝ BIGBÍT

Datum akce: 
sobota, Červen 7, 2025 - 16:00 - 23:45

Křepice, u Blanky a Dráčka ve stodole

Čočka • Mira Kubín • Radim Babák • Světlo na konci pudinku

Vstupné se neplatí.

S pomocí Boží a podporou přátel.

Všechny cesty navádí k opaku – Luboš Vlach

(Milanu Haußmannovi)

Všechny cesty vedou do Říma
všechny končí
v katakombách svatého Šebestiána
v sakrálním bludišti
křesťanském pohřebišti...

povalují se tu
kostěné píšťaly, články končetin, nohy, ruce,
pánevní dno
rozptýleno
v podzemí ostatky marnosti
v mihotavém plameni věčného světla (Giuseppe Gioachino Belli)

Všechny cesty vedou do Kunštátu, do Zboňku a do Rozseče.
Toho skřípání kol na cestách křižujících se v mém srdci. (František Halas)

slovo [po]vstává
aby se stalo tělem cestovní horečky
aby přebývalo mezi
následek vykázán za humna vyznání
do diskrétní zóny matematické dělitelnosti
ad infinit opakem opakování
zvěčněle zvoucí …

všechna tabu [je]dna štrapáce
cosi v dál jde
všechny cesty vedou z Říma ven
fan tutte
edukací reprodukce v klíně … [pří]rody
hra si hraje na babu
chytrá je jak horákyně

Ostře rozpuklé rozhraní – jajn feat. Milan Haußmann

červená skvrna na cestě …
do modrobílého terčíku po třech modrobílých pruzích
nebo po červené rozmazané
červená na skalách

skvrnitě červené barvy mají stejnou barvu jako červeň krucifixů
červená na krucifixech je barva značek na skalách

červená je jako bílé krvinky Kristovy

hranice o sobě
hranice něčeho s úplně jiným

mezi zrozením a agonií
ucho je uchem je ucho …
mezi dogmatem a dogmatizmem
mlýmské kameny melou pomalu

mezi představou a zapomněním
mezi zjevem a zjevením
zdánlivost před probuzením
nevím

PPP

(Volně podle Piera Paola Pasoliniho)

na budoucnost
na zdraví
jste plemenem fašismu
na cestě
k světům nového pravěku

zůstávám sám
na břehu moře
kde život se znova zrodí

na starověkém pobřeží
procházím
na pomezí
mezi sutinami

Ravenna, Ostia, Bombay …
vše je totéž

Bohové se rozpíjejí
jako falešná dichotomie
jako my a oni
jako třídní boj

vše se rozpouští
partizán se rozptyluje
v květnu
v srceryvném světle moře

Relaps – Bořek Mezník

× × ×

dávám náboje
divnejm lidem
ano
zvolil jsem
takovou taktiku
každej
si do mě
může střelit
pomluvy jsou krutý
a nedá se nad nima
vyhrát
tak je nechám bejt
jinak budou
paralyzovat
nic neskrejvám
kromě svejch
tajemství

Malý alkoholický slovníček – Homér

cáklej (býti)
Dán (býti jako)
deka (býti jako)
delirium (delírka)
Dolnice
draka (míti)
dryák
dýchánek
ethylik
fet (být)
flaška
čůčo
hovado
Homér
chlast
Iron
jabčák
játra
kára (býti jako)
kocovina
kořalka
líh
notorik
nalejvárna
Okena
opilec
opilost
ostuda
ožungr
pakárna
pípa
pivo
poblít se
podnapilost
prase
pumpa
putyka
ráno
Rum
rutyka
rybízák
slitý (být)
Skála (doc. dr. Csc.)
pařák
protialkoholka
spravovák
víno
vinný sklep
záchytka
zvíře
zvracet, zvratky

Samoslova – David Helán

všekazatel
lichotničema
nesmyslivec
nezodpovědma
kotrumělec
znemocněnec
alergenius
dekreten
jazykozpytomec
sebevědma
degenius
nevěrozvěst
bezevědma
bludišťkničemu
spokojenec
skuhrysyn
alteregoista
věšumrlec
veletrhan
srandokaž
velevystlanec
desputin
receptční
klepnobank
vlezdomozek
vyvlasenec
všeumětelex
sebenevědec
ubytkojenec
šéfpredátor
pozdržťgejše
zerozvěst
škodolíbal
žentlemenitel
sprotovášník
nedůstojník
nestykavka
blitkojenec
estrogenius
zavlasystent

CO JE MOC, TO JE MOD ...

(Tápavé tázání Milana Haußmanna a Luboše Vlacha)

Gertrude Stein:What's the question?

Brion Gysin: That's the answer – answer for disco dancer.

Luboš Vlach: Ba. Otazníky tančí před očima, i za nima, vnímání…  zima začíná.

Milan Haußmann: Analyzoval jsem hranici – proklouzlo tam pozorovaní, že vítězem je poslední… 

Zatoulaný dokument – Ezra Pound

Slovní vyjádření principů, o kterých mluvím v následujícím separátu, mělo zpočátku ryze praktický účel. Byly určeny jako ospravedlnění odmítnutí textů zaslaných redakci časopisu. Ukazovaly jak se vyvarovat častým chybám v poesii – jak jsme ji vnímali v letech 1905-12. Především bylo třeba dodržovat prostřední ze tří přikázání imaginismu. Principy kladly značné nároky na logiku uvažování a předběžné znalosti, a tak následovaly různé podrobnější formulace vysvětlující případné nejasnosti.

Nelze očekávat, že by v určité době dostatečně široká skupina si dokázala udržet trvale podmanivý, jasný jazyk, krerý předpokládaly; stejně jako nelze očekávat, že se objeví mnohohlavé stádo skvělých malířů nebo mohutné hejno hudebních skladatelů schopných nových melodických postupů.

Ohlédnutí

Na jaře nebo začátkem léta 1912 jsme se shodli – H. D., Richard Aldington a já – na následujících třech zásadách:

  1. Věrnost výpovědi – ať je subjektivní či objektivní.
  2. Každé slovo musí být k věci.
  3. Rytmus přenechat volné posloupnosti hudebního pohybu – nestát vedle metronomu.
Syndikovat obsah

Kalendář akcí

«  
  »
M T W T F S S
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 
 
 

Nejbližší akce