Krákor – Na umění se vyser!

Chlastej! Na umění se vyser!! Chlastej!! Záleží na pořadí? Je Krákor uměním? Je chlastání uměním? Je třeba být stále opilým. V tom je vše: toť jediná otázka. nechal se slyšet Charles Baudelaire ústy Magorovými ze záhrobí.  … je třeba se opíjet bez oddechu pivem, vínem, slovy, hudbou, viděním, skutečností, čím chcete.

Krákor se odehrává na louce. Kolem roste les, zraje obilí, vede cesta, parkují auta, tyčí se stožáry vysokého napětí, klene oblouk torza říšské dálnice. Pozor! Prostor byl vymezen přítomností lidí … Na louku se můžeme dívat jako na list papíru a lidskou přítomnost považovat za médium – prostředek zachycení skutečnosti. Tato by měla být determinována pořadatelem, avšak pořadatel je opilý a v jeho hlavě se rodí vidění …

 …bobří sprcha s ručním mytím. Jednoduché zařížení založené na působení zemské přitažlivosti. Ke kmeni stromu, který na louku umístila matka příroda, je izolepou přilepen žebřík. Do rozvětvení v dosahu žebříku je umístěna nádoba – obsahovala coca-colu. Postupně byla vypita, aby posléze přišla o dno. K jejímu ústí byla připevněna hadička. Na druhém konci hadičky je sprchová hlava. Do nádoby v koruně stromu se nalije kapalina, která působením zemské přitažlivosti proudí do sprchové hlavy. NeZbývá než vzít mýdlo a zbavit bobra špíny.

V předchozí větě se vyskytl novotvar NeZbývá. V tomto případě s opilostí ani opilstvím nesouvisí. Jen pokus – stejně jako Krákor – o rub a líc, pokus spojit nutnost s možností. Po naší civilizaci nutně zbyde nádoba na coca-colu – forma bez obsahu – simulakrum. Magor promlouvá ze záhrobí, Pepa Klíč fidlá. Instance možnosti je spojení mše za zemřelého a jeho slov.

Chlast, smrt a Krákor jako společný jmenovatel. Memento mori. Magor, Homér, Dufini, Filip Topol … výčet bude pokračovat. Má krásné oči – chiquita guapita – do černého sukna oděná. Ani nevíš, jak jí propadněš … Bělostné paže trhají růže. Ústa plná falše dí: Carpe diem. Dosud vdechuji vůni květů božské smrti. Na opuštěném baru stojí prázdné sklenice.

Okamžik pádu do propasti … válím se zas v chlastu, ve spousty kořalek. Proces chybění se liší od pojmu prázdnoty. Chybění totiž odkazuje k neuskutečněné přítomnosti konce stopy způsobené výpadekem elektrického proudu. Byrokracie se pustila surrealistického dobrodružství. Naplňme sklenice. Na Krákoru teče pivo Krakonoš z Krkonoš.  …mě pivo poměrně deprimuje, ale chápu, že lidi potřebují ventil a ventilátory. píše mi Luboš Vlach.

Smrt a chlast? patří k sobě? jako Engels k Marxovi? Co takhle ještě přidat rajský protlak, tabasco a protřepat. Podtlak, vír imploze, prázdnota vás nasává, vy nasáváte. Jedině tak dojde k přesahům. Krákor, krajnost, krajina smrti, smrt umění, uměním k smrti, slova jako coca-cola … prach usedá, ulpívá … nečistá žena vrhne nečistého syna … chyby v revoluční euforii či sled rychlých a mohutných manévrů.

Sid Vicious je nevinej a Homér taky. Mozart žije. Ježíš Kristus nás miluje. Tady a teď končí hra na alternativu. Toi Toi domečky po okraj naplnily sračky. Louka se probudila do další slunné neděle. Bublina plná křiklavých barev splaskla. Zapalte kostely! Lidská přítomnost ji popsala nedopalky cigaret, bílými umělohmotnými kelímky, prázdnými lahvemi … Vaše tělo se začne chovat poněkud podivně. Začnete mít rozmazané vidění, ztrácíte rovnováhu, brní vás ruce a nohy, trpíte pocitem, že ztrácíte cit, jste zesláblí, máte problémy s koordinací, nedaří se vám soustředit se – zformulovat myšlenku.

Nebe není ikona a Stará dobrá ruční práce … žádnej zázrak ani kapka chlastu … je to na piču svět. Ebrieta simplex – Krákor – nutnost nebo možnost? aneb něco se změnilo a něco trvá dále. Život plyne v protikladech – ve vyjetých kolejích.

Kalendář akcí

M T W T F S S
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 
 

Nejbližší akce